1393-08-13 18:24
6437
2
5428
گزارش ویژه گلستان ما ؛

شعارهای توخالی شورا نشینان گرگان / 20 شهریور مهمتر است یا 5 آذر

یک ماه قبل از برگزاری مراسم روز20 شهریور سطح شهر گرگان پر بود از بنرهای تبلیغاتی ولی با وجود اینکه حدود 20 روز تا 5 آذر گرگان مانده است هیچ خبری در گرگان نیست.

به گزارش گلستان ما ؛ مسئولین و اعضای شورای شهرگرگان در سال گذشته به کرات با شعارهای مختلف خود را حامی روز 5 آذر نشان دادند و در مصاحبه های که انجام داده اند این روز را یک روز مهم معرفی کرده و حتی در خواست هایی مثل ثبت 5آذر به عنوان روز ملی در تقویم سراسری و انتقال روز گرگان به 5 آذر را داده بودند.

اما با این وجود می بینیم برای روزی مثل بیست شهریور که روز تغيير نام شهر اِستِراباد به گرگان در سال 1316 خورشيدي است و در سال 1389 با تصويب شوراي اسلامي شهرگرگان به عنوان روز گرگان ثبت شده است ؛ برای تبلیغ برنامه های آن از مدت ها قبل ستاد تشکیل می دهند و برنامه ریزی انجام می شود و حتی یک ماه قبل از نزدیک شدن به این روز بنرهای تبلیغاتی در تمامی معابر شهرگرگان و میادین اصلی شهر نصب شده است و هزینه و بودجه کلانی صرف برنامه های برگزاری آن می شود که خروجی مناسبی هم به اذعان کارشناسان ومردم ندارد.

علاوه بر این برنامه مراسم های دیگری در گرگان همچون مراسم بزرگداشت نمایندگان فقید گرگان برگزار می شود که چندی پیش شورای شهرگرگان برای این برنامه حدود 30 میلیون تومان مصوب کرده است تا در اختیار ستاد برگزاری این مراسم باشد و از امکانات شهر گرگان برای این مراسم هزینه شود.

اینها در حالی است که اکثر گرگانی ها اعتقاد دارند باید روز 5 آذربه خاطر اهمیتش در تقویم ملی ثبت شود و بسیاری از افراد تاکید دارند که مراسم این روز باید در گرگان به صورت ویژه ای دیده شود و باشکوه خاصی برگزار گردد.

وقتی به اهمیت موضوع 5 آذر گرگان می نگریم خواهیم دید در بیش از 35 سال پيش، رژيم ستم شاهي دريك حركت جنایتکارانه اقدام به خاك و خون كشيدن زائران حرم امام رضا(ع) كرد و پيرو اين حركت بنيانگذار جمهوري اسلامي اين عمل شنيع را محكوم كرده و از مردم خواست براي اعتراض به اين عمل تظاهرات كنند.

پس از این درخواست مردم شريف و متدين و انقلابی گرگان نيز از فرمان امام راحل تبعيت كرده و تجمعي در امام زاده عبدا.. گرگان به راه انداختند كه با برخورد ناجوانمردانه ماموران رژيم وقت مواجه شدند و شهر گرگان در قيام خونين 5آذر ماه 14 شهيد و حدود 140 جانباز به انقلاب تقديم نمود.

وقتی به مراسم های گذشته 5 آذر در گرگان می نگریم می بینیم که این مراسم با آن شرایطی که باید در گرگان برگزار نمی شود و فضاسازی مناسبی هم در گرگان در این خصوص شکل نمی گیرد.

اینجا سوالی به میان می آید که چرا شورا و مسئولین شهری گرگان برای برگزاری این مراسم اقدامی شایسته را انجام نمی دهند چطور انتظار دارند این روز به ثبت ملی برسد، همچنین چراباید برای مراسمی مثل روز گرگان که فقط روزی است که تغییر نامی توسط رضاخان دیکتاتور اتفاق افتاده این هزینه های گزاف انجام شود ولی برای روزی که نشان دهنده هویت انقلابی مردم گرگان است مراسم مناسبی در گرگان برگزار نشود.

همچنین چرا شورای شهر از محل عوارض مردم گرگان باید حدود یک میلیارد را برای بسکتبال هزینه کند و به کارهای فرهنگی مثل فضاسازی محرم که صدای انتقاد بسیاری از هیئت های مذهبی و مردم ولای گرگان را در آورد بی توجه باشند.

وانگهی سال گذشته اکثراعضای شورای شهر گرگان مدعی بودند که روز گرگان 5 آذر است و نباید روی 20 شهریور مانور دهند لذا پیشنهاد می کنیم که تا در زمان باقیمانده در کمیسیون فرهنگی و صحن علنی نسبت به نامگذاری روز 5 اذر بنام روز گرگان همت گمارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمود

اين شورا نشينان شامل دوستان تان گرزين، ربيعى، يوسفى و هزارجريبى هم مى شود!؟

0
0
پاسخ
1393-08-16 05:03
مینا

سلاماین شورا نشینان فقط دنبال منافع خودشون هستن

0
0
پاسخ
1393-08-16 12:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.